Pécsi kapcsolattartó
![HICS logo](https://hics.hu/assets/img/hics-logo.png)
![](https://selinactionpecs.wordpress.com/wp-content/uploads/2019/10/nc3a9vtelen.png?w=921)
Országos KID Egyesület (OKIDE)
Az Országos KID Egyesület (OKIDE) egy országos ernyőszervezet a projekt vezetőjeként 5 tagszervezetével közösen fogja megvalósítani a programot Magyarországon:
- Sásd és térsége Nonprofit Kft. Pécs,
- Változó Világért Alapítvány Szombathely,
- Köz- Pont Ifjúsági Egyesület, Szolnok,
- Mozgáskorlátozottak Egymást Segítők Egyesülete, Salgótarján,
- Szociogramm Nonprofit Kft., Debrecen
![](https://selinaction.hu/file/uploads/2019/01/we-are-kind-300x260.png)
A projektnek három fő szakasza van, 3 fő de egymással összefüggő célkitűzéssel. A projekt első szakaszában a résztvevő szakemberek (szociális munkások, tanárok) felkészítése tréningje történik az érzelmi intelligenciáról és a szociális és érzelmi tanulás jelentőségéről és mibenlétéről. Szinten ebben a szakaszban adaptáljuk magyar és olasz viszonyok közé az ír partnerszervezetünk módszertanát, több éve eredményesen működő jó gyakorlatát egy 14 hetes iskolai tréning program kidolgozásával.
A program második szakaszában teszteljük a kidolgozott, 14- hetes SEL programunkat 6- 16 év közötti diákok rézvételével, alsó és felső tagozatokban. A szociális és érzelmi tanulást fejlesztő programunk kidolgozásában és tesztelésében magyar részről 10 iskola vesz részt országos szinten mint társult partnerek (minden partnerszervezetünk két helyi iskolával együttműködésben vesz részt a programban), ezen felül olasz részről további 2 iskola is társult együttműködő partnerünk. Magyar részről ez 20 tanár felkészítését és bevonását, olasz részről pedig további 2 tanár bevonását és felkészítését jelenti. Ebben a szakaszban akkreditáljuk SEL tanár továbbképző programunkat.
SEL in Action (SiA: Social and Emotional Learning in Action/ Szociális és Érzelmi Tanulás a Gyakorlatban) programunk azért született, hogy egyesítsen már meglévő, de elszigetelten működő SEL kezdeményezéseket, jó gyakorlatokat és megalapozza a szociális és érzelmi tanulás beemelését a közoktatás rendszerébe.
![](https://selinaction.hu/file/uploads/2018/12/FB_IMG_1544038871409-300x225.jpg)
A Szociális és Érzelmi Tanulás (SZÉT) kiemelkedő szerepet játszik az iskolai környezetben, abban, hogy hogyan építenek kapcsolatot a tanárok a gyerekekkel és saját kollégáikkal, hogyan alakítanak ki kapcsolatokat a diákok saját osztálytársaikkal, kortársaikkal és hogyan kezelik az egyes szereplők az iskolai környezeten belül a konfliktusokat és a fegyelmezés kérdését.